Ndërsa bota përpiqet të kuptojë pse UNESCO e shpalli Ohërin trashëgimi botërore, autoritetet lokale tashmë po punojnë në një strategji inovative turistike: transformimin e qytetit të lashtë në një Las Vegas ballkanik.
Hapi i fundit në këtë vizion ambicioz është vendosja e një reklame mbresëlënëse për Kazinon “Flamengo” në vetë qendrën e qytetit, pikërisht para hyrjes së portit, ku dikur peshkatarët i hidhnin rrjetat, e tani turistët i hedhin paratë.
“Më në fund kemi ofertë moderne turistike!” – deklaroi një funksionar, duke kërkuar të mbetet anonim, ndërsa me krenari tregonte nga reklama e re. “Pse t’i çojmë turistët vetëm në Shën Naum dhe Samoil, kur mund t’u ofrojmë ruletë dhe blackjack?”
Por inovacioni i vërtetë, siç zbulon hetimi ynë, fshihet pas kuintave. Teksa turistët shijojnë bukuritë e Liqenit të Ohrit, sipërmarrësit lokalë kanë zhvilluar një platformë të sofistikuar online eurogirlsescort.com, e cila ofron “një gamë të gjerë shërbimesh eskortë për qytetin e Ohrit.”
Veçanërisht interesante është se kjo platformë ndan të njëjtën adresë me kazinon – Resort Park – gjë që tregon një sinergji të jashtëzakonshme biznesi. “Kjo është ajo që ne e quajmë produkt turistik i integruar,” shpjegon një ekspert marketingu. “Vjen për kazino, mbetesh për… shërbimet shtesë.”
Panche Toškoski duket se është shumë mirë i informuar për atë që ndodh në juridiksionin e tij. Platformat online funksionojnë hapur, reklamat ndriçojnë në qendër, ndërsa shërbimet e tij janë çdo ditë në terren. Kur bëhet fjalë për një “sekret publik” që të gjithë e dinë, pyetja nuk është nëse policia e di – por pse një aktivitet i tillë funksionon i papenguar me muaj të tërë.
“Ne jemi të fokusuar te shkeljet e trafikut dhe parkimi,” ishte i vetmi koment që morëm nga shërbimet policore, ndërkohë që materialet promocionale shpërndahen nëpër kapacitetet turistike si broshura të rregullta.
Në fakt, autoritetet po mendojnë ta zgjerojnë konceptin. “Pse të fshihemi?” pyet një këshilltar i komunës. “Nëse tashmë kemi reklama kazinoje në qendër, pse të mos vendosim edhe billboard për shërbimet eskortë? Të paktën të jemi transparentë në jotransparencën tonë.”
Propozimi përfshin vendosjen e “grilave promocionale” pranë reklamave të kazinosë, me elemente vizuale atraktive që do t’i plotësonin fushatat ekzistuese të lojërave të fatit.
“Imagjinoni,” shpjegon me entuziazëm një udhërrëfyes turistik, “turistët do të mund të rezervojnë tavolinë në restorant, të blejnë bileta për koncert, të caktojnë një tur në kishat, dhe të rezervojnë tavolinë kazinoje me shërbime shoqëruese – të gjitha nga një lokacion! Kjo është ajo që ne e quajmë qasje holistike ndaj turizmit.”
Përfaqësuesit e UNESCO-s, të cilët po përgatiten për vlerësimin e radhës të statusit të Ohrit si trashëgimi botërore, tashmë kanë filluar të marrin raporte për “përfitimet e reja kulturore” në qytet.
“Menduam se ‘muze i gjallë’ nënkuptonte ruajtjen e vlerave tradicionale,” deklaroi një ekspert. “Por doli se do të thotë diçka krejt tjetër.”
Banorët vendas, megjithatë, kanë ndjenja të përziera. “Nga njëra anë, mirë është që kemi zhvillim ekonomik,” thotë një pensioniste duke ushqyer mjellmat buzë liqenit. “Nga ana tjetër, është paksa e çuditshme kur mbesa të pyet çfarë do të thotë fjala ‘eskort’ në billboard-in e madh.”
Hapi i ardhshëm në strategjinë zhvillimore të Ohrit, sipas burimeve të informuara, është hapja e paketave të specializuara turistike me sloganin “Ohër – aty ku historia takohet me argëtimin.”
Paketat do të përfshijnë: vizitë të Shën Klimentit dhe Shën Naumit në mëngjes, lojëra në kazino pasdite, dhe “shoqëri të personalizuara” në mbrëmje. “Kjo është ajo që ne e quajmë turizëm kulturor-argëtues për shekullin XXI,” shpjegon një operator turistik.
Autoritetet po shqyrtojnë edhe hapjen e “hoteleve tematike,” ku çdo dhomë do të dizajnohej sipas periudhave historike të ndryshme – nga bizanti deri te periudha moderne e “kazino-ve.”
Ndërsa shkruajmë këtë tekst, reklama e re për Kazinon “Flamengo” ndriçon në orët e mbrëmjes, duke u reflektuar mbi ujërat e Liqenit të Ohrit si një far modern që i udhëzon anijet drejt mundësive të reja ekonomike.
A është kjo e ardhmja e turizmit ohritas apo thjesht një devijim i përkohshëm nga rruga e trashëgimisë kulturore, do ta tregojë koha. Por një gjë është e sigurt – Ohri nuk ka qenë kurrë më interesant për t’u vizituar, edhe pse ndoshta për arsye paksa të ndryshme nga ato që kishin imagjinuar themeluesit e lashtë të qytetit.
Për më shumë informacione mbi ofertat e reja turistike, konsultoni platformat lokale online. Redaksia nuk mban përgjegjësi për përmbajtjen e faqeve të përmendura.